Od 1 lipca br. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczyna obsługę programu „Dobry start” (tzw. 300+). Wnioski będzie można składać tylko drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu następujących kanałów:

  • na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS (ta sama Platforma, na której aktywuje się i obsługuje Bon Turystyczny – zakładka „DOBRY START”)
  • przez bankowość elektroniczną
  • na portalu empatia.mpips.gov.pl 

Wypłata świadczeń będzie następować wyłącznie na wskazane przez wnioskodawcę konto bankowe. 

W celu ułatwienia mieszkańcom regionu sprawną obsługę wniosków dot. świadczenia 300+, Zakład Ubezpieczeń Społecznych organizuje dyżury w formie mobilnego punku informacyjnego.

W czasie takiego spotkania nasi eksperci założą osobom zainteresowanym konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, co ułatwi obsługę wniosku o świadczenie.

Podczas wizyty u ekspertów ZUS należy mieć ze sobą:

  • dowód osobisty,
  • telefon (konieczne do weryfikacji),
  • numer rachunku bankowego (jeśli chcesz złożyć wniosek),
  • adres e-mail.